Mer Trafik

Viraltrafik



Follow Lissukka

Tyd min dröm

Jag brukar inte så ofta minnas vad jag har drömt, men jag vet att om jag vaknar och sedan somnar om så är drömmarna konstigare efter att jag har somnat om. Som i morse vaknade jag då Michaels väckarklocka ringde, men så fort han gick ut genom ytterdörren så somnade jag om. Sen drömde jag att jag bodde i en husvagn. Jag var student i drömmen också, men det fanns inte tillräckligt med lägenheter så jag fick bo i en husvagn. Jag hade min kanin också i drömmen. Med mig i husvagnen var en av mina vänner, men jag kan inte tyda om det var Mia eller Jessica. Det brukar vara så i mina drömmar att en person förvandlas till en annan. Många gånger kan jag drömma om någon som jag inte ens har sett och under drömmens gång så förändras den personens ansikte.

Nåja. Helt plötsligt blir det storm och havet bryter in över platsen där min husvagn står. Vi kliver ut vid dörren och upptäcker att vi har vatten under oss och att det stiger snabbt. Saker börjar flyga runt omkring oss och rätt som det är så lyfts hela husvagnen och slår emot en vägg eller en mur. Jag tar mig ur husvagnen, men får inte med mig kaninburen. I resten av drömmen springer jag runt i stan för att ordna saker, men jag vet inte vad. Tills jag kommer på att jag måste tillbaka till husvagnen för att rädda Satu. Min kanin alltså. När jag är på väg dit, ser jag kaosbilder framför mig om hur husvagnen kommer vara helt trasig och hur hon kommer att vara väldigt skadad eller i värsta fall inte ens leva längre. Jag har såna samvetskval i drömmen för att jag inte lyckats få med henne på en gång.

När jag väl kommer fram, så står husvagnen där. Som vanligt på sin plats. Visst, sakerna ligger huller om buller där inne i husvagnen, men kaninburen står som den ska. Satus päls däremot ser helt annorlunda ut än i verkligheten. Hon är helt plötsligt en ljus kanin. Dessutom kan vi prata med varandra! Men hon var i alla fall inte arg på mig för att jag inte hade fått med mig henne och dessutom hade hon inte vidare ont heller efter kraschen.

Jaha. Vad betyder den? Att jag den andra april när jag ser min kanin igen, kommer kunna prata med henne och hon kommer att tala om för mig att hon inte är arg. Skönt att veta.




Kommentarer
Postat av: Angelicas Closet

Söt kanin. Jag har haft flera stycken när jag var mindre.

2009-03-12 @ 11:24:50
URL: http://www.angelicascloset.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback