Mer Trafik

Viraltrafik



Follow Lissukka

Oinspirerad måndag

I dag känner jag mig lite off. Jag skulle börja måndagen och denna vecka med ny energi, men det gick inte så bra. Det är en slödag. En dag när jag vill ligga ner, dricka te, läsa en bok och bara vara och låta dagen försvinna förbi. Jag blundar och drömmer mig bort till en hängmatta. Antingen i en fin grönskande trädgård med fågelkvitter i luften eller på en lång vit men tom strand med vågornas brus i luften. Det skulle definitivt skänka ny energi till mig.

Jag köpte en hängmatta för flera år sedan när jag hälsade på en kompis som då bodde i Borlänge. Den var vit och cerise-randig minns jag. Men den hängdes aldrig upp för det fanns ingenstans att hänga den. Jag har ingen aning om var den ligger nu. Eventuellt i den trånga gåingarderoben hos mamma och pappa. För vi har väl inte slängt den? Det vore dumt. Den är ju helt oanvänd. Fortfarande, så här flera år efter..




Jag för ett par år sedan. I en hängmatta på stranden med enbart vågornas brus i luften. Nåja lite pladder från andra mänskor också men vi låtsas som att de inte hörs. Så här i efterhand hörs de i alla fall inte. Fotot är från El Zonte, El Salvador. Lisa från 2005 vettu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback