Mer Trafik

Viraltrafik



Follow Lissukka

Varje dag ska vi väl lära oss något nytt tror jag

Dagens lärdom: spara inte tomaten från pique machon när du ska spara resterna till dagen efter. Tomaterna hinner bli dåliga och när du äter resterna dagen efter, så börjar din mage prata. Magen pratar bubbel och suck och stön och stånk.

Pique macho är förresten en maträtt från Bolivia och Cochabamba. Den består av potatis i form av pommes, kött, korv, lök, ägg och de där tomatskivorna som gör ont dagen efter. När jag var i Cocha tyckte jag inte om så mycket om pique macho, men nu när min kärlek tillagar den så är det hur gott som helst. Fast nästa gång köper vi annat kött. Jag tycker inte om kött som behöver tuggas massor innan den ska sväljas. Därför ska jag tala om för dig att kyckling är bra, för kycklingen behöver inte tuggas så mycket. Japp.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback