Mer Trafik

Viraltrafik



Follow Lissukka

Dag två på gymmet

I dag har vi besökt gymmet igen, men den här gången för instruktion bland maskinerna. Efter lite frågor och uppvärmning fick vi varsitt program av vår instruktör. Vi kommer att göra lite olika övningar, eftersom hjärtat vill bygga muskler mer än vad jag vill. Det känns så otroligt skönt att vi har kommit i gång, att vi har köpt kortet så att vi nu kan gå dit och börja må bättre. Vi har båda varit rätt trötta på sistone, eftersom vi har rört på oss för lite. Vi behöver det här verkligen! Det märktes när vi tyckte att bara uppvärmningen var jobbig.. Men jag kunde inte göra magmaskinen, för det gör ont i magen efter combatpasset i tisdags. Instruktören då påminde oss nämligen om att spänna magen, hålla den stark, vilket jag då gjorde så nu gör det ont när jag anstränger den. Jag har visst muskler lite här och där.

Nautilus har en lite annan metod för styrketräning än vad jag är van vid. Här ska man göra mellan 8-12 repetitioner på en maskin och sedan direkt gå vidare till nästa. Jag är van med tre set på 8 repetitioner. Eller var van vid, nu är jag van vid soffan och att lyfta chipsskålen i en repetition för att sedan låta den ligga tryggt i mitt knä. Men jag ska köra efter deras metod och se vad som händer. Efter tio gånger får vi en ny träff med en instruktör och då gör vi upp ett nytt program eller kör vidare på samma. Vi är båda laddade och så glada när vi går ut från gymmet. Nu är vi på g!




Träning förr i tiden?

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja visst är det skönt att få komma igång med träning och man känner sig verkligen piggare efter ett pass:-)

2009-02-26 @ 22:32:40
Postat av: Emma

Tänkte på dig igår när jag var på combat. ;-) Roligt för er att ni verkligen har kommit igång.

kram!

2009-02-27 @ 07:55:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback