Mer Trafik

Viraltrafik



Follow Lissukka

Kalkona och skala sitt finger

Jag sitter och läser igenom det som är vår empiridel i uppsatsen. Vi ska koda och kategorisera diskussionerna som vi har följt. De pratar om att kalkona. Vet du vad det är? Det är när du efter sex lägger dig som en kalkon, för att undvika att spermierna rinner ut. Det är faslig hysteri över att EN spermie kan ramla ut, för det kanske var just den som skulle befrukta ägget.

Men de glömde att om något är meningen, så händer det. Om något är meningen, så ramlar det inte ut. Capish? Eller hur man skriver det.. Eller catfish som de sa på tvn. Catfish? Capish?

Solen skiner här. Jag vill ha stolar och bord på min balkong. Det hade varit trevligare att sitta där ute och plugga.

Hjärtat har skalat av en bit av fingertoppen. Vi spenderade fem timmar på akuten. Jag börjar fundera på att gå privat, men det kommer jag inte att göra. Jag är envis och tror att sjukvården kan ta sig i kragen och inse att en läkare på ortopedavdelningen på akuten inte är bra bemanning. Det var några som gav upp och gick, för de orkade inte vänta på hjälp. När folk reser sig upp och går från akuten, ja då kan jag tala om för dig att det inte är bra. Vi har väl ändå pengar till två läkare? Eller är det så illa?

I kväll ser jag fram emot en stund på Möllan med fina vänner. Först ska jag plugga mer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback