Mer Trafik

Viraltrafik



Follow Lissukka

Utmanande

Jag fick en fråga på praktiken i tisdags efter min danslektion där. En av killarna undrade om jag inte tyckte att jag.. Jag minns inte hans formulering, men det som han undrade över var om jag inte tyckte att jag promotade den taskiga kvinnosynen genom att lära unga tjejer dansa på det sätt som vi gör i reggaetón. Det vill säga med mycket höft, rumpa och bröst. Men okej, jag förstår. Jag gillar inte heller alla snuskmusikvideos där kvinnor och tjejer bara ska visa hud. Det känns så gammalt och som att "kom igen ni som gör videos, ni kan väl hitta på nåt annat?". Jag ska hitta nån fin video som jag tycker är het, men som inte blir snuskig för det. Men det finns säkerligen saker att anmärka i den videon ändå. Nu gjorde jag som affärer gör i sina reklamannonser, det vill säga reserverar mig för feltryck. Ha!

Nåja. Men det handlar ju bara om dans. För min del när jag är ute och dansar, så tillåter jag ingen främmande kille att dansa med mig. Om det nu inte är en främmande kille som jag kollat in, men han får inte kladda. Nej. Ska en kille dansa med mig på dansgolvet så ska han kunna D-A-N-S-A, inte bara jucka och kladda. Men det spelar ingen roll längre med deras danskunskaper då jag ändå bara kommer dansa på det där utmanande viset med min egen karl.

Så jag kan tycka att jag får dansa naken och rulla höft och puta ut rumpa och skaka bröst bäst jag vill utan att någon ska bry sig. Det kan jag tycka och det tycker jag. Men jag förstår hur han menade. Men då är det viktigt att de vuxna kan ta en diskussionen med den unga, eller en ung med den unga, och visa på att dans är dans, men kan uttrycka mycket men du får dansa hur du vill. Det tror jag att Gud kan hålla med mig om. Att jag får dansa som jag vill.

Men får man dansa kring pålar och på bardiskar också enligt Honom där uppe?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback