Mer Trafik

Viraltrafik



Follow Lissukka

Jag faller lätt i fällan

Vet du vad jag gör på torsdagar?
Ser Lyxfällan på TV3.
Varför?
Jo, för att jag behöver det, för jag är skitdålig rent ut sagt på det här med pengar. De försvinner. Snabbt. Och sen tittar jag runt och undrar vad jag fick för dem. Så jag försöker skrämma mig själv varje torsdag, så att jag ska skärpa till mig och lära mig lite mer om ekonomi och om att hushålla med pengar. Tänk att få pengar över.. Det vore fint.
Men i dag lurade jag mig själv igen. Jag skyndade till Överskottsbolaget för de hade erbjudande på choklad. Billig choklad kan jag inte stå emot. Men istället för att köpa ett paket så köpte jag fyra, det vill säga maxantalet som man fick köpa till det billiga priset. Kolla sen med mig på söndag om jag har något kvar.

Men.
Nu måste jag lära mig. Jag är för gammal för att fåna runt. Därför är jag seriös i mitt förhållande. Nu måste jag försöka hitta seriösheten i förhållandet till pengar. Sen lagom till c-uppsatsen tänkte jag hitta seriösheten vad gäller att läsa. Men det ska du veta, jag har läst en halv bok de senaste dagarna på praktiken. Nej, det är ingen bok på tjufem sidor. Snarare tvåhundratjufem om inte mer.

Nåja. Vi sätter i gång ett projekt.
"Lisa blir ekonomisk."


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback