Mer Trafik

Viraltrafik



Follow Lissukka

Har du ballar?

Vi åkte i bil i dag för att åka och luncha och inhandla lite saker på IKEA till praktikplatsen min som är arbetsplatsen deras. En kvinna går långsamt över vägen och vi har bra tålamod i bilen. Chauffören säger:
"Sätt fart på ballarna så vi kommer fram nån gång!"
Tur att vi är i Skåne och inte i Norrland. För i Norrland har kvinnor inte ballar. Det har bara män. Men här nere har alla ballar, eftersom ballarna är skinkorna på rumpan. Den du. Jag fick snabbt lära mig vad skånska ballar är för något, men aldrig att jag själv börjar säga ballar om mina skinkor. Nee.

Sen vid lunchen som för övrigt tog evigheter att få och sen evigheter att få betala och sen var seg att tugga sig igenom, men vad gör det, jag blev bjuden, ja sen vid lunchen berättade en av kvinnorna hur hon vid en arbetsplats där det fanns danskar varje morgon frågat:
"God morgon, är ni pigga och vakna?"
De kan ha tittat lite konstigt på henne. Efter några dagars frågande om pigghet fick hon förklarat att pigg på danska är kåt på svenska.

Jag lär mig mycket här nere.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback