Mer Trafik

Viraltrafik



Follow Lissukka

En sån där bättre dag

Jag har faktiskt haft en sån där dag som kallas bättre. Den kallas bättre för att jag jämför den med andra.
Det har varit en bra dag på praktiken. Jag lär mig fasligt mycket där kan jag lova och det väcks nya tankar i princip varenda dag. Jag får mycket att fundera över, men jag har bra handledare som hjälper mig klura på saker och ting. Jag har till och med läst rätt många sidor i en av mina böcker! Det du. Det är inte alltid som jag får för mig att jag faktiskt ska läsa, så att jag gjorde det var ett fint steg i rätt riktning.

När jag kom hem, gjorde jag i ordning en chai-latte åt mig själv. Jag köpte en flaska chai på Kahl's i lördags. Det är så gott! Jag känner mig så lyxig när jag kan hälla upp lite chai-latte åt mig. Jag vet, det är kanske inte så lyxigt men om du tänker dig att du har en flaska med chai-essens eller vad jag ska kalla det, och du öppnar ditt skafferi och ser den stå där.. Ja men lite lyx kan vi väl komma överens om att det är? Jo.

Nu ligger Satu här under skrivbordet vilket hon oftast gör när jag sitter vid datorn. Ibland slickar hon på mina tofflor också. Hon är rar. Hon var sjuk för någon vecka sedan och jag fick åka in med henne akut till djursjukhuset. Jag var så orolig och busschauffören tyckte inte att jag skulle betala för att åka buss. Där ser du, ibland lönar det sig att vara en lipsill. Jag sparade hela sexton kronor! Men i alla fall, nu mår hon bra och jag slipper trycka in antibiotika med en spruta i munnen på henne varje morgon och kväll. Fast nu är hon lite traumatiserad för så fort jag nuddar hennes mage, så spänner hon sig eller springer iväg för hon tror att jag ska hålla fast henne och tvinga i henne medicin. Aj aj.

Vettu, nu drar jag till soffan.

Kommentarer
Postat av: Emma

Åhhh va bra du har startat en ny blogg. Jag har verkligen saknat att läsa om dig och höra hur du har det. Jag håller alla tummar jag har för att ni får positiva nyheter snart. Stor kram till dig!

2008-10-21 @ 15:47:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback