Mer Trafik

Viraltrafik



Follow Lissukka

Dagens

Många bloggar kör olika dagens. Det kan vara dagen outfit, dagens lista. Ja, du känner nog igen det och kanske dig.
Eftersom jag försöker tränga bort all ledsenhet, så tänker jag ha en dagens men bara med bra saker som hänt i dag.

* Jag fick lyfta Satu flera gånger utan att hon rymde och ena gången slickade hon mig på nyckelbenet. Det heter väl så?
* Jag fick ge lite godare nyheter än vanligt till min kärlek.
* Skorna som jag beställde i går kom i dag. Bra service!
* Jag hade inspirerande och intressanta samtal om socionomrollen med en av mina handledare.
* Jag hade mitt första direktsamtal på First Class.
* Det blåser och knakar ute men mina element är äntligen varma och jag behöver inte frysa om rumpan.
* Jag ringde Rebecca och pratade bort en stund. Hon är fin.
* Jag känner sug efter att få dansa salsa.

För att en sak ska vara en bra sak så behöver den inte vara så där omvälvande och häftig och stor. Det kan räcka med att som jag och mitt första direktsamtal på First Class. Du kanske inte förstår varför det är en bra sak för mig, men det spelar ingen roll. För våra bra saker behöver bara ha mening som bra saker för oss. Det spelar väl ingen roll om en annan människa inte förstår varför jag blir glad av vissa saker? Nej. För vi stör oss ju på småsaker oftast, så då kan vi väl lika gärna se till att bli glada över småsaker. Sen är frågan vad som är en småsak. Något smått för dig kan vara något stort för mig.

En bra sak i morgon vet jag redan och det är att jag ska träffa en Lisa. Men inte vilken som helst. Hon som jag får gå nära och sno en kram av. Hon som verkar så lugn och som jag blir glad av att se. Jag blir glad av att se alla Lisor som jag har i mitt liv. Jag har aldrig känt en dum Lisa. Peppar peppar..

Kommentarer
Postat av: Linda

vad bra att d börjar hända saker, så du får hit din älskade , snart vännen! stor kram

2008-10-31 @ 07:46:36
URL: http://dreamlindaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback